5 tipů jak se cítit lépe již dnes

Handsome man outdoors portrait with a retro vintage instagram filter
08 Zář 2016

Po přečtení toho článku se budete cítit lépe! Ne, není to reklama na zázračné pilule. Budete pro to muset něco málo udělat.

Procvičujte dýchání

Však já dýchám ne? Ano, bez vzduchu bychom dlouho nevydrželi, ale lidi většinu dne dýchají špatně. Správně bychom měli zapojovat ze 70% svoji bránici a jen 30% hrudník.

Když zapojíte bránici (břicho), tak vás to bude stát méně námahy (i když se vám ze začátku může zdát opak). Méně námahy znamená méně spotřebovaného kyslíku na samotné dýchání a více kyslíku pro vaše svaly a váš mozek.

Vyzkoušejte si, jestli správně dýcháte:

  1. Lehněte si na záda a pokrčte kolena. (První ale dočtěte, co máte dělat, že jo)
  2. Položte pravou ruku na své břicho, levou ruku na hrudník a zhluboka se nadechněte.

Která ruka se pohnula vzhůru? Pokud používáte bránici, tak by se vzhůru měla pohnout ruka na břichu. Jestli jste se nadechli hrudníkem, tak ruka na břichu mohla i lehce klesnout. A to nechceš!

Lehnout a cvičit!

  1. Lehněte si na záda a opět pokrčte kolena. Pravá ruka na břicho, levá na hrudník.
  2. Zhluboka se nosem nadechněte tak, aby se vám nafouklo bříško a hrudník zůstal co nejklidnější.
  3. Vydechujte přes stisknuté rty, aby vzduch vycházel pomalu a kontrolovaně, zatímco bříško jde dolů.

Na dýchání přes bránici byste měli zaměřit a procvičovat ho denně. Cvičení si můžete zpestřit tím, že si lehnete kousek od zdi a na ni položíte nohy tak, aby kolena byla v pravé úhlu.

Pijte více

young woman enjoying the pleasant back massage

Vody. Myslíme vody! Většina lidí ví, že by měli pít vodu. Podíváme se ale na to z pohledu regenerace. Pokud jste byli někdy na masáži, tak vám určitě říkali, že potom hodně pít. Mnoho lidí nechápe, proč se to má vlastně dělat. Kdyby tuto radu následovali, tak by se cítili lépe.

Zatuhlosti ve svalech a tkáních jsou způsobeny tím, že nemají dostatek krve, kyslíku a živin a jsou naplněny odpadními látkami. Tyto věci přispívají k bolestivým pocitům, které všichni známe. Masírováním do nich dostaneme zase krev. To znamená zvýšený přísun kyslíku, živin a vody do svalů, což je dobrá věc. Když je ale voda přiváděna do svalů, tak jí máme méně pro zbytek těla, což může vést k dehydrataci. Svaly navíc začnou efektivněji pracovat a uvolní nahromaděné odpadní látky do krve.

Proto se vám po masáži může točit hlava. To je další vodu, proč pít více vody. Když vám příště masér nebo masérka řekne, ať pijete více vody, tak poslouchejte. Pokud se masírujete pomocí foam rolleru sami, tak platí to samé.

Zlepšete si držení těla

Mnoho lidí si chce zlepšit držení těla, protože sedí celý den skrčení před monitorem. Problém je, že na to musí neustále myslet a mnoho lidí s tím má problémy.

Poradíme vám lepší strategii jak na lepší držení těla postupně navyknout.

Pokaždé když projdete dveřmi, tak si na držení těla vzpomeňte. Zpevněte střed těla, ramena zatlačte dolů a dozadu. Nepleťte si to ale s „prsením“.

Je pravděpodobné, že na správné držení těla zase po několika sekundách zapomenete. Za chvíli ale můžete projít dalšími dveřmi a uděláte to znovu. Za chvíli si tento proces zautomatizujete a nakonec budete chodit vzpřímeně, aniž byste na to museli myslet.

Podle výzkumů má vzpřímená chůze vliv na vaši náladu a energii, zlepšuje sebevědomí a snižuje citlivost na bolest. Platí to i opačně. Špatné držení těla vede ke špatným pocitům.

Podle studie z roku 2010 jsou změny nálady zapřičiněny chemickými změnami v mozku. Ať byl někdo sebevědomý nebo ne, tak lepší držení těla vedlo ke zvýšené produkci testosteronu (spojeného se sebevědomím) a sníženou hladinou kortizolu (stresového hormonu).

Namasírujte si chodidla

Co se týká masáže sebe sama, tak chodidla jsou často přehlížena. Když to zjednodušíme, tak fascie v chodidlech mají vliv na celé vaše tělo. Pokud tedy máte napětí v chodidlech, tak ho můžete cítit kdekoliv.

Například když máte ztuhlou zadní stranu stehen, že se nedotknete prstama špiček na nohou, tak vám rozválení chodidel pomůže ohnout se dále.

K rozválení nebo rozmasírování vám bude stačit například golfový míček nebo něco zaobleného a tvrdého. Můžete začít v sedě a jednoduše si začít přejíždět po chodidle. Ještě lepší je to ve stoje. Zaměřte se na klenbu chodidla. Super je, že to můžete dělat například při čištění zubů, či při telefonování, takže vám to nezabere žádný čas navíc.

Cvičte s přáteli

O výhodách cvičení nemá asi nikdo pochyby. Cvičení zlepšuje náladu. Když jej budete dělat s přáteli, tak to bude o to lepší.

5 tipů jak se cítit lépe již dnes
4.6 (91.2%) 25 hlasů
Sdilet

redakce

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *