Jak na aktivní regeneraci?

Jak na aktivní regeneraci?
31 Bře 2016

Po těžkém tréninku si dáte regenerační nápoj, před spaním si rozválíte svaly na foam rolleru a další den vás pravděpodobně budou stejně bolet svaly. Co dělat když máte další den naplánovanou regeneraci, ale nechce se vám sedět doma? Je dobrý nápad si jít zaběhat či projet se na kole?

Cíl regenerace

Adaptační proces těla nám umožňuje být silnější a rychlejší. Proto zvedáme těžší váhy, běháme nebo jezdíme delší trasy. Tělo však potřebuje na adaptaci určitou dobu klidu na odpočinek a regeneraci.

Účelem regeneračního období je umožnit poškozeným svalům, aby se samy opravily. V této regenerační fázi tréninku buď netrénujeme vůbec, nebo můžeme mít týden, kdy trénujeme méně. V regeneračním týdnu snížíme běžnou aktivitu o zhruba 30%.

Atleti s tím mívají někdy problém. Když se cítí unaveně, tak mají pocit, že by měli zabírat ještě více. A začátečníci často spoléhají na svalovou bolest jako na indikátor jak pokroku, tak regenerace. Ve skutečnosti to ale moc dobrý ukazatel není.

Co dělat při dnech volna

Den volna neznamená, že musíte sedět doma. Cílem volných dní je regenerace po náročném tréninku jak po stránce fyzické, tak psychické. Toto období je vhodné k setkání s přáteli nebo večeři s partnerem. Věci, na které normálně kvůli tréninku nemáte moc času. Volného času budete mít někdy i tak dost, a můžete chtít vyvíjet nějako aktivitu.

Jak na aktivní odpočinek

Aktivní regenerace se zaměřuje na cvičení při nízké intenzitě. Ta by měla pomoci rozproudit krev a pomoci odstranit ze svalů zbytkovou únavu.

Projížďka na kole kratší než 75 minut nebo pozvolný běh kratší 60 minut může regeneraci urychlit. Mimo tyto aktivity můžete zkusit i něco úplně odlišného, než trénujete. Vytrvalostní atleti mohou například vyzkoušet lezení na umělé stěně, jít se projít do parku nebo si v zimě zalyžovat.

Při těchto aktivitách si kontrolujte nízkou intenzitu, která vám umožní soustředit se na dýchání a správné provedení.

Co potřebujete vědět

Při dni volna si můžete dát pauzu a nedělat nic. Pokud zvažujete aktivní odpočinek, tak jej dělejte s nízkou intenzitou. Běhejte nebo jezděte na kole po rovinkách. Regenerace může mít mnoho podob. Najděte si takovou, která funguje pro vás.

Jak na aktivní regeneraci?
Ohodnoťte článek
Sdilet

redakce

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *